Kéréseink, javaslataink a Lidl és Penny áruházak töltőoszlopainak fizetős rendszerre átállásával kapcsolatosan
A Magyar Elektromobilitás Egyesület az elektromos járműveket használó tagjai érdekében kérésekkel, illetve javaslatokkal kereste meg a Lidl és Penny áruházláncokat, mivel tagjainktól kapott információk szerint mindkét cégnél küszöbön áll az elektromosautó-töltőoszlopok ingyenesről fizetős rendszerre történő átállítása.
Az ELMOB mindkét cégnek törzsvásárlói kedvezmény bevezetését javasolja, amellyel elkerülhető, hogy az ingyenesség megszűnését követően a korábban zsúfolt töltőoszlopok teljesen kihasználatlanná váljanak. Egyesületünk számára bármilyen irányú kedvezmény elfogadható, azaz a rendszeres vásárlások után járó kedvezményes töltést, és a piaci áron kifizetett töltés után az üzletek kínálatából történő kedvezményes vásárlást egyaránt hasznosnak tartanánk.
Véleményünk szerint egy törzsvásárlói kedvezményrendszer kidolgozása kölcsönösen előnyös lehet az elektromos járművek tulajdonosainak és az áruházaknak egyaránt. Az áruházak az elektromos járművek tulajdonosait megszólítva egy az átlagosnál fizetőképesebb réteget érhetnek el, miközben az autósok vonzó, személyre szabott kedvezményt kaphatnak az áruháztól.
A társasházakban élő, otthoni töltési lehetőséggel nem rendelkező tagjaink érdekében kértük az áruházláncokat, hogy a fizetős rendszer bevezetését követően tegyék lehetővé a töltőoszlopok használatát az üzletek nyitvatartási idején kívül is. Az éjszakai töltést törzsvásárlói kedvezménnyel kombinálva nem csak a töltőoszlopok kihasználtsága és az azokkal elérhető bevétel, de az üzletek forgalma is növekedhet.
Az Egyesület Szakmai bizottsága néhány technikai észrevételt is megfogalmazott. Felhívtuk az áruházak figyelmét arra, hogy Magyarországon nem előírás az AC töltőoszlopok esetében az aszimmetrikus terhelés tiltása, ezáltal az egyfázisú töltővel rendelkező járművek esetében az elméletileg elérhető 7,4 kW-os teljesítmény 4,6 kW-ra korlátozása. Arra is felhívtuk az üzletek figyelmét, hogy a jelenleg forgalomban lévő járművek túlnyomó többsége nem képes az AC töltőoszlopok elméleti maximális 22 kW-os teljesítményének felvételére, a gyakorlati teljesítmény a legtöbb típus esetében 3,6-11 kW közötti. Ezért további 2×22 kW teljesítményű AC töltőoszlopok telepítése helyett hasznosabb lenne DC oszlopok telepítése, esetleg a rendelkezésre álló teljesítmény dinamikus elosztása kettőnél több parkolóhelyre.
Válaszok