Válaszok a 2024-ben megjelenő elektromos jármű beszerzés támogatása vállalkozásoknak pályázathoz tett észrevételeinkre

Az „RRF-10.10.1-23 Közúti elektromos jármű beszerzés támogatása vállalkozásoknak” című felhívás tervezettel kapcsolatban leadott észrevételeinkre az alábbi válaszokat kaptuk:

Észrevétel: Az 1.1 pontban az egyéni vállalkozókra vonatkozó taxis vagy legalább két munkavállalóval rendelkező egyéni vállalkozás megkötés bár érthető, mégis hátrányos, hogy épp azokat a vállalkozó szakembereket zárja ki, akik egyedül dolgoznak, helyszínre szállnak ki, így számukra az elektromos kisteherautók tökéletes megoldást jelentenének, mivel bár napi futásuk viszonylag magas, de a hatótávot ritkán lépik túl.

Válasz: A javaslat szakpolitikai szempontból nem támogatott.

Észrevétel: A 2.2 i) pontban fenntartási időszakra vonatkozó 3 éves megkötés a pályázat kifizetésétől indul, amelyre a pályázónak nincs ráhatása, célszerűbb lenne a jármű forgalomba helyezésétől van birtokba adásától számítani a fenntartási időszakot.

Válasz: A fenntartási időszak a Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Terve végrehajtásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről szóló 373/2022. (IX. 30.) Korm.
Rendeletben meghatározottak szerint a projekt megvalósítását követően kezdődik.

Észrevétel: A 2.2 l) pont alapján nem csak olyan szituáció fordulhat elő, amikor nem a kedvezményezett tulajdonába kerül a jármű (akár csak a nyílt végű lízingnél).

Válasz: A felhívás várhatóan módosításra kerül, a pénzügyi lízing elfogadhatóvá válik (zárt vagy nyílt végű), amennyiben a felhívásban meghatározott időtartam végéig a gépjármű a Kedvezményezett tulajdonába kerül. A Felhívásban a megvalósítás időtartama is várhatóan módosul, a meghatározott időtartam végéig a gépjármű a Kedvezményezett tulajdonába kell kerüljön.

Észrevétel: A 3.4 c) pontban meghatározott akkumulátor kapacitásként a bruttó vagy a nettó kapacitást kell figyelembe venni? Gyártótól függően nem mindig elérhető mindkét adat, egyes gyártók a nettót, mások a bruttót adják meg. Amelyik gyártó bruttó akku kapacitást kommunikál, magasabb összegű támogatásra lehet jogosult, mint a korrektebb módon a nettó kapacitást meghatározó gyártók autói.

Válasz: bruttó.

Észrevétel: A 3.4 d) pontban „A támogatási kérelemben az egy gépjárműre eső maximális elszámolható költség az M1 kategória (személyautó) esetén 18 000 000 Ft, amely ellentmond a táblázatban megadott 20 millió forintnak.

Válasz: A felhívásban javításra kerül az elírás.

Észrevétel: A 4.3 pontban a fenntartási kötelezettség megadott végső dátum alapján, akik a lehetséges legkésőbbi időpontban veszik át a megvásárolt járművet, azoknak kevesebb mint két évig kell megtartani az autót, miközben akik a legkorábbi időpontban vásároltak, három évnél is tovább kell fenntartaniuk az autót.

Válasz: Köszönjük az észrevételt, a Felhívás ezen pontjai nem módosíthatóak.

Észrevétel: Fontos kérdés, hogy benyújtható-e a pályázat a jármű megrendelése vagy megvásárlása előtt, mivel előfordulhat olyan pályázó, aki kizárólag a támogatás pozitív elbírálása esetén szeretne autót vásárolni. Melyik pont szabályozza azt a kérdést, hogy csak már megvásárolt autóra utólag, vagy megrendelés előtt előre is benyújtható-e a pályázat?

Válasz: A Felhívás koncepciója alapján adás-vételi vagy lízing szerződés szükséges a pályázat benyújtásához. (2.2 és 11.1 pont).

Kapcsolódó cikkek

Válaszok

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük